12.1.11

Sírfids (Sphaerophoria scripta)

Fitxa tècnica:

Regne: Animalia
Fílum: Arthropoda
Classe: Insecte
Ordre: Dípetra
Família: Syrphidae
Gènere: Sphaerophoria
Espècie: Sphaerophoria scripta



Els sírfids poden volar cap a totes direccions, fins i tot enrere, i poden mantenir-se estàtics en l'aire tot i bufar un fort vent.



S'alimenten del nèctar de les flors i sovint es confonen amb abelles o vespes. Les larves depreden pugó.



L'exemplar de les fotografies és una femella, el mascle té l'abdomen i les ales més curtes.

2 comentaris:

  1. Hola Anna. No estic segura de qui ets, peró gairabé. Et vull dir que no sóc gaire amant dels insectes, doncs alguns em fan "repelús", peró intento lluitar en contra d'aquest sentiment tant urbanita i, sobretot, no els faig mal de forma intencionada. Aquestes fotos tant precioses, són teves?. Si les has fet tu et felicito. Nos vemos.

    ResponElimina
  2. Hola Maite! Doncs ho has encertat! Soc jo, jeje
    Si que son meves les fotos, m'hauries de veure amb la càmera i tots els trastets pel camp perseguint bitxos! Dec tenir una pinta de friki....
    Però què hi farem! per fer fotos així una s'ha de enredar entre bardisses si cal!
    Petons! I gràcies pel comentari!

    ResponElimina